برو به محتوای اصلی منوی اصلی را باز کن
مقاله‌ :

بررسی وعده‌های حسن روحانی در استان خوزستان

یک سال و اندی از آغاز ریاست جمهوری حسن روحانی می‌گذرد. در طول این مدت روحانی‌سنج عملکرد دولت یازدهم و کیفیت پیگیری وعده‌ های رییس جمهور و کابینه‌اش را به دقت نظارت کرده است.

این پروژه کارش را با بررسی پیگیری وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی آغاز کرد و پس از صد روز نخست، وعده‌های پس از انتخابات رییس جمهور و اعضای کابینه‌اش را نیز به وب سایت اضافه کرد و نحوه پیگیری آنان را زیر نظر گرفت.

همانند سلف خود، حسن روحانی نیز بازدید از استان‌های کشور را در برنامه  کاری خود قرار داد و تاکنون به نه سفر استانی رفته است و وعده‌هایی مختص آن استان‌ را مطرح کرده است.

با آغاز دومین سال ریاست جمهوری روحانی، گروه پژوهش روحانی‌سنج تصمیم گرفته است تا با بررسی وعده‌های استانی، نحوه‌ی پیگیری این وعده‌ها را در قالب سری گزارش‌هایی بسنجد.

این گزارش‌ها را با بررسی وعده‌های مربوط به استان خوزستان، مقصد نخستین سفر روحانی آغاز می‌کنیم و به تدریج و به ترتیب گزارش‌های استان‌های بعدی را منتشر خواهیم کرد.

 نسخه کامل گزارش استان خوزستان  

یک توضیح درباره وعده ایجاد منطقه آزاد آبادان و خرمشهر:

روحانی در سفر خود به خوزستان همچنین از عزم دولت برای تبدیل کردن “کل آبادان و خرمشهر به عنوان منطقه آزاد” خبر داده بود. با این حال تا کنون نیز هیچ گزارش و خبر رسمی درباره اجرایی شدن این وعده دررسانه‌های دولتی منتشر نشده است.

 منطقه آزاد تجاری-صنعتی اروند که شامل شهرک‌های صنعتی آبادان، خرمشهر، شلمچه و جزیره مینو می‌شود، در سال ۱۳۸۲ به تصویب رسید و در حال حاضر بعد از منطقه آزاد قشم بزرگترین منطقه آزاد تجاری ایران به شمار می‌رود. اما حسن روحانی گفته است که دولت او مصمم است که “کل آبادان و خرمشهر” را به منطقه آزاد تجاری – صعنتی تبدیل کند.

تبدیل کردن شهرها به مناطق آزاد تجاری مستلزم تصویب از سوی مجلس شورای اسلامی است ولی تاکنون لایحه‌ای در این خصوص به مجلس ارسال نشده است.

مشارکت کنید

آیا به نظر شما وضعیت وعده‌ای باید تغییر کند؟

اگر فکر می‌کنید وعده‌ای احتیاج به به‌روزرسانی یا تغییر وضعیت دارد می‌توانید با ما درمیان بگذارید.

متاسفانه این فرم احتیاج به یک مرورگر مجهز به JavaScript به‌روز شده دارد.