برو به محتوای اصلی منوی اصلی را باز کن
مقاله‌ :

گزارش اجرایی «روحانی‌سنج» از عملکرد ده روز سوم دولت یازدهم

اینفوگرافیک گزارش ده روز سوم

یکماه از شروع به کار دولت حسن روحانی گذشت. روحانی سنج سومین گزارش ده روزه خود را در حالی منتشر می‌کند که دولت روحانی در خصوص تحقق به وعده های خود نسبت به بیست روز گذشته دچار وقفه شده است. شاید دلیل این امر بحران سوریه و مسایل منطقه ای باشد که تمام وقت و توجه دولت را به خود اختصاص داده است. در هر صورت بیشترین تحرک را می توان در وزارتخانه بی وزیر علوم و وزارت نفت دید.

 

وزارت علوم

ستاره دار کردن دانشجویان: هفته پیش جعفر توفیقی، سرپرست وزارت علوم ایران از برنامه بهبود وضعیت دانشگاه ها و ایجاد فضای باز سیاسی خبر داده و وعده داده که امسال هیچ دانشجویی ستاره‌دار نخواهد شد. آقای توفیقی به روزنامه شرق که در تهران منتشر می‌شود گفته است که برای رفع مشکل دانشجویان ستاره دار از سازمان سنجش، نهاد مسئول برگزاری کنکور دانشگاه ها، خواسته تا گزارشی برای او آماده کند.  همچنین سرپرست وزارت علوم ایران خبر داده که جهت‌گیری این وزارتخانه این است که “امسال هیچ دانشجویی به دلیل شائبه‌های سلیقه‌ای و سیاسی از تحصیل محروم نشود، این کار را اجرایی می کنیم و در واقع دانشجوی ستاره دار نخواهیم داشت.”

یکی دیگر از اقدامات توفیقی که توجه بسیاری برانگیخت برکناری صدرالدین شریعتی از ریاست دانشگاه علامه طباطبایی بود. آقای شریعتی حدود هشت سال ریاست این دانشگاه را بر عهده داشت. تعطیل کردن برخی رشته‌های تحصیلی، اخراج و بازنشسته کردن اساتید و برخوردهای شدید امنیتی با دانشجویان معترض از جمله انتقادهایی است که به آقای شریعتی وارد می‌شود. سرپرست وزارت علوم حسین سلیمی که دکترای رشته روابط بين‌الملل و عضو هيئت علمی و دانشيار دانشگاه علامه طباطبایی است را به جانشینی شریعتی منصوب کرد.

 

وزارت نفت

تکمیل پروژه پارس جنوبی: یکی از وعده های ریاست جمهوری در دوران انتخابات توجه به پروژه پارس جنوبی بود. حسن روحانیگفته بود: «مهم‌ترین اولویت‌های نفتی دولت تدبیر و امید تکمیل پروژه پارس جنوبی است». در همین راستا بیژن زنگنه در نخستین هفته کاری خود، مقصد اولین سفرش را پارس جنوبی انتخاب کرد و با حضور در این منطقه دستور اولویت بندی پروژه‌های پارس جنوبی را صادر کرد. موضوعی که برخی کارشناسان در سال 89 و در زمانی که کلنگ توسعه 8 فاز پارس جنوبی به طور همزمان بر زمین خورد بر لزوم اجرای آن تأکید داشتند.

زنگنه همچنین بر ادامه روند کنونی توسعه طرحها با تمرکز عملیاتی بیشتر تاکید کرد و افزود: تلاش وزارت نفت بر این است تا در تهران ضمن تجهیز منابع پشتیبانی لازم، سازوکارهای ویژه ای را برای توسعه این میدان مشترک به کار گیرد .

مشارکت کنید

آیا به نظر شما وضعیت وعده‌ای باید تغییر کند؟

اگر فکر می‌کنید وعده‌ای احتیاج به به‌روزرسانی یا تغییر وضعیت دارد می‌توانید با ما درمیان بگذارید.

متاسفانه این فرم احتیاج به یک مرورگر مجهز به JavaScript به‌روز شده دارد.